Print

Piagam Pelanggan

Written by Super User. Posted in Profil Sekolah

PIAGAM PELANGGAN SEKOLAH

Definisi
Satu komitmen bertulis agensi kerajaan kepada pelanggan untuk memberikan perkhidmatan atau keluaran mengikut standard tertentu.  Komitmen ini dipamerkan kepada pelanggan.
 
PIAGAM PELANGGAN SMAASZA

 
  • Memastikan tenaga guru yang cukup, berkemampuan dan berdedikasi.
  • Memastikan proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar mengikut perancangan dan program yang disusun rapi serta tepat pada waktunya.
  • Menyediakan kemudahan prasarana persekolahan seperti kemudahan tempat belajar, asrama, tempat sukan/rekreasi, peralatan pengajaran, makmal bahasa, makmal sains, bilik komputer, perpustakaan dan kaunseling.
  • Memberi maklumat terkini yang diperlukan oleh pelajar dengan cepat dan tepat.
  • Memastikan pemuafakatan antara pelajar dengan pelajar, pelajar dengan guru dan guru dengan guru menjadi komitmen sekolah.
  • Memastikan pelajar lepasan SMAASZA mempunyai akhlak dan keimanan yang teguh serta keintelektualan yang tinggi bedasarkan bidang ilmu.
  • Meningkatkan mutu disiplin setiap pelajar.
  • Memberikan kemudahan pemakanan, kesihatan, kewangan dan pengangkutan.
  • Menjalinkan hubungan muhibah antara sekolah dengan ibubapa.
  • Memastikan jentera pentadbiran sekolah merancang dan melaksanakan dasar memanfaatkan sumbe kewangan dengan amanah dan berkesan.
  • Memastikan pelajar-pelajar lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan  PMR, SPM, STPM, STAM dan Syahadah Thanawi.
  • Mengadakan kemudahan kelas tambahan dan bimbingan kepada semua tingkatan tidak kurang dua(2) jam seminggu.
  • Memastikan permohonan pengeluaran dokumen-dokumen seperti suat akuan pelajar, surat berhenti sekolah, surat pertukaran dan sijil-sijil kokurikulum siap tidak melebihi dua(2) hari.